Zaterdag 14 Sept

15 september 2019 - Bencatel, Portugal

Vandaag vanaf Torres Novas richting Castello de Vide gereden.Een rit door een   een bijzonder mooi landschap met veel grote zwerfkeien en rotsen zomaar midden tussen de bossen. Daarna dorpje C- de Vide in gegaan.

En de Juriadia in gegaan een oud joods wijkje met hele nauwe straatjes, weer uitkomend bij een Kasteel boven op een berg. Mooi!

Daarna verder door het natuurpark naar Marvao.

Dat is helemaal geweldig.

Je gaat heel hoog de berg op. Komt bij een oude afgebrokkelde stadspoort,en rijdt het dorpje een klein stukje in. Het hele dorpje ligt verweven met een burcht( kasteel) en in de rotsen.

Ook weer bijzondere uitzichten en hele mooie straatjes!  Dit is echt wat je hoopt te zien hier in Portugal! Veel beter onderhouden alles!

Daarna naar een Quinta waar we 3 nachten blijven.

Het had geen adres.maar werd uitgelegd tussen welke dorpjes het lag en tussen welke stenen aan de weg we moesten zoeken.Tussen steen  nr 9 en nr 10!! ;) .

Maar lieflijke verrassing!.Geweldige Quinta. Met zwembadje. Allerlei fruibomen, palmen. Gezellig en gemoedelijk! Soort oude boerderij omgebouwd.

Vriendelijke mensen.

Daar gaan we van genieten deze dagen!

1. Det:
    15 september 2019
    Klinkt prachtig allemaal. Veel kastelen dus, dat is echt wat voor jou miekie.
    En wat is een quinta? Soort bed en breakfast?
  2. Annemieke van t Riet:
    16 september 2019
    Hey hey. Ja kastelen hier genoeg! Het leuke is dat ze allemaal toch ook wel heel verschillend zijn!
    Ja het is idd een soort bed and breakfast.alleen zonder de breakfast.
    Hier een grote keuken waar we zelf iets klaar maken. Maar wel een geweldige plek!!
  3. Ria:
    17 september 2019
    wat n geweldige vacantie he, er valt heel wat moois te zien.
    geniet ze lekker hoor. Liefs van Ma