Dag vier Fatima en Tomar

13 september 2019 - Fátima, Portugal

Vanochtend op weg  naar Fatima, maar eerst naar een afgraving met daar afdrukken van Dinosaurussen!

235 miljoen jaar geleden. Hebben hier vele soorten dino.s rondgelopen ,en hun footprint hier achtergelaten..bijzonder!! Pittige wandeling weer, berg op berg af...

Daarna richting Fatima, een bijzonder oord.

Zeer indrukwekkend en groot!

Waar meerdere verschijningen van Onze Lieve Vrouw verschenen zijn. Vaak op de 13 de van de maand om 12.00 uur.

Laat het vandaag nou vrijdag de 13 zijn!!

Maar wij waren te laat. Wel heftig, mensen gaan vanaf bovenaf( zie op foto.s witte lijn) op hun knieën naar de andere kant naar de kapel.Dit gaat soms gepaard met heftige emoties zagen wij..

En hopen dan dat hun gebed uitkomt.

Er worden ook kaarsen verkocht,die ze meteen in het vuur gooien. Branden ze met zijn allen lang, voor zieken en ongelukkigen..

Al met al wel bijzonder om gezien te hebben!

Daarna naar Tomar, weer een prachtig dorp met een heel groot Kasteel/ klooster boven op een berg. Zo.n groot mooi klooster hebben wij nog nooit gezien.

Daarna het dorp door geslenterd en wat gegeten daar. Heerlijke dag!

1. Det:
    13 september 2019
    Klinkt mooi en indrukwekkend dat bedevaartsoord. Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad. Mooie foto's hoor, ziet er allemaal mooi uit!
  2. Marie-José:
    13 september 2019
    En door dat pad op hun knieën af te leggen, worden hun gebeden gehoord ofzo?
    En wie heeft dat bedacht?
    En zijn er ook wonderen gebeurd?
    Fascinerend!
  3. Marianne:
    14 september 2019
    Indrukwekkend !!! Had een stukje gelezen op internet. En ja vandaag de 13de.
    Weer mooie foto's
  4. Annemieke van t Riet:
    14 september 2019
    Mogge allemaal, ja daar probeerde wij achter te komen, of er wonderen waren gebeurd. Maar dat lukte ons niet. Wij waren er wel erg van onder de indruk.. het zag er pijnlijk uit...
    Blijkt dat wel dat ze elke 13 de weer hopen op een verschijning...